چسب ۱۲۳ چیست؟بهترین مارک چسب 123 چیست؟کاربرد چسب 123 چیست

Pomex Orginal Png 1024x514 1

چسب 123 چیست و چه کاربردی دارد؟

ما در زندگی روزمره خود برای چسباندن اجسام و اشیای مختلف به یکدیگر به چسب احتیاج پیدا میکنیم. چسب‌ها دارای انواع و مدل‌های متفاوتی هستند که هریک از آنها برای استفاده بر روی سطوح خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب 123 یکی از محبوبترین انواع چسب است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب 123 چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چسب 123 یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین چسب‌هایی است که می‌توانید از آن برای چسباندن طیف گسترده‌ای از قطعات و اجسام به یکدیگر مورد استفاده قرار دهید . این محلول علاوه بر کاربرد روزانه در بسیاری از محیط‌های کارگاهی برای چسباندن اجسام و قطعات به یکدیگر بکار گرفته میشود.

چسب یک دو سه به دلیل قدرت چسبندگی بسیار بالا و از همه مهم‌تر سرعت اتصال اجسام مختلف به یکدیگر به عنوان محبوب‌ترین چسب در میان مردم  جهان شناخته می‌شود و نام آن نیز از عملکرد و سرعت آن می آید.

در ادامه این مطلب به رایج‌ترین پرسش شما یعنی چسب 123 چیست به طور کامل پاسخ داده و بهترین مارک چسب 123 را نیز معرفی خواهیم کرد.

چسب 123 چیست؟

نام شیمیایی این چسب سیانواکریلات است اما اکثر مردم آن را به عنوان چسب 123 یا همان چسب همه کاره یا چسب قطره‌ای می‌شناسند. اصطلاح چسب سیانواکریلات در واقع اصطلاحی است که یک قسمت از انواع چسب یک دو سه را توصیف می‌کند و در طیف گسترده‌ای از ویسکوزیته‌ها موجود است.

زمانی که یک لایه نازک از سیانواکریلات میان دو سطح مختلف ریخته شود به سرعت سفت و خشک خواهد شد. به همین دلیل از این چسب کاربردی در صنایع مختلف برای مونتاژ محصولات استفاده می‌شود. چسب‌های 123 به دلیل شرایط خاص و ایجاد پیوند قوی میان دو شی با سایر چسب‌های سنتی موجود در بازار کاملا متفاوت هستند؛ زیرا چسب‌های سنتی در طی فرایند سفت شدن به سیستم دو بخشی برای شروع فرآیند تبخیر تبدیل می‌شوند.

اما چسب یک دو سه از رطوبت سطح و رطوبت جو به عنوان یک کاتالیزور استفاده می‌کند؛ یعنی اگر چسب ۱۲۳ بر روی یک سطح کاملا خشک قرار داده شود، تغییر حالت این چسب از مایع به جامد و ایجاد پیوندهای بادوام و محکم میان سطوح و اشیا دشوار خواهد شد. به همین دلیل است که به همراه چسب ۱۲۳ اسپری شتاب دهنده نیز ارائه می‌شود.

از آنجایی که چسب ۱۲۳ به سرعت خشک می‌شود در نتیجه باید زمان استفاده از آن را به دقت تنظیم کنید تا حداکثر پیوند لازم میان سطوح موردنظر ایجاد شود. دو سطح یا دو جسمی را که می‌خواهید به یکدیگر اتصال دهید را باید بلافاصله پس از استفاده از این چسب به مدت 60 ثانیه محکم به یکدیگر فشار دهید.

در طول این مدت زمان نیز به هیچ عنوان نباید دو جسم را جابجا کنید. از این چسب می‌توانید برای چسباندن سطوح پلاستیکی، چوبی، قطعات و مصالح بتنی، درزگیری سرامیک، کاشی و یا مواد فلزی استفاده نمایید.

معرفی انواع چسب یک دو سه

چسب ۱۲۳ دارای انواع مختلفی است که توسط برندها و شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند. این چسب‌ها معمولا از تاریخ تولید به مدت یک سال قابل استفاده هستند و پس از باز شدن چسب و قرار گرفتن در معرض محیط نیز تا یک ماه کارایی خواهند داشت. بهترین مارک‌های چسب 123 پیشنهادی ما به شما شامل:

چسب 123پومکس

برند پومکس یکی از بهترین برندهای تولیدکننده چسب 123 در اروپا و ایران است. چسباندن سطوح با این چسب به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل کاملی بر روی اتصال سطوح مورد نظر خود و برطرف کردن دقیق اشکالات آنها داشته باشید. زیرا می‌توانید پس از برطرف کردن نواقص احتمالی با استفاده از اسپری تثبیت کننده، چسب را سر جای خود محکم کنید.

از این چسب برای پر کردن شکاف‌ها در میان سطوح مختلف همچون پلاستیک، سرامیک، لاستیک، ام دی اف، چوب و غیره استفاده می‌شود.

5/5 - (145 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان خرید کنید!
Translate »
X