راهنمای انتخاب چسب کاشی مناسب برای کار شما

Be21afb07f1e498991cfd89aa2cbe67f W 955 H 316 R K A9999551083ed1113283aa37765c8878

خرید چسب کاشی پومکس

خرید چسب کاشی مناسب مقدماتی دارد : ما از چسب کاشی استفاده می کنیم تا کاشی های خود را به دیوارها و کفها بهتر بچسبانیم – در اصل پرسلان برای پرسلان است. تعداد بیشماری از چسب های مختلف (که اصطلاح فنی آن برای دیوارها و سطوح کف است) و انواع کاشی وجود دارد ، بنابراین در خرید چسب کاشی ضروری است که چسب صحیح انتخاب شود تا اطمینان حاصل شده که کاشی های شما برای سالهای سال در محل باقی بمانند.
ما همیشه توصیه می کنیم به دنبال مشاوره یک نصاب حرفه ای باشید ، که بهترین انتخاب را برای انتخاب چسب مناسب برای پروژه شما  داشته باشند. با این حال ، ما میتوانیم هر لحظه که شما نیاز به کمک داشته باشید ، مشاور خوبی برایتان باشیم. مانند هر چیز دیگری ، اگر به مشاوره دیگری نیاز دارید ، با ما تماس بگیرید.

انواع چسب کاشی در بازار

دو نوع چسب کاشی وجود دارد :

  1. چسب کاشی پودری : چسب های پودری باید با آب در یک دوغاب کاملا مخلوط شوند که کمی بیشتر وقت و تلاش نیاز دارد با این حال ، آنها پیوند به مراتب قوی تری دارند و به طور کلی می توانند با خرید چسب کاشی پودری برای قرار دادن کاشی های سرامیکی ، چینی و سنگ طبیعی تقریباً در هر بستر مورد استفاده قرار گیرند.
  2. چسب کاشی خمیری : همانطور که از نام آن پیداست ، می توان از خمیرهای آماده مخلوط مستقیم از وان استفاده کرد ، بنابراین استفاده از آنها بسیار آسان است. اما با سهولت محدودیت هایی وجود دارد – به طور کلی ، رب های خمیری  را می توان فقط برای تعمیر کاشی های سرامیکی کوچکتر روی دیوارها استفاده کرد.

 

سطوح مناسب برای خرید چسب کاشی عبارتند از:

۱-دیوار

کاشی های سرامیکی کوچک اغلب برای دیوارها  استفاده می شوند و در بیشتر موارد ، چسب کاشی خمیری مناسب این کار خواهد بود. اگر شما یک کاشی و سرامیک بزرگتر (بزرگتر از ۳۰ در ۳۰ سانتی متر) یا از کاشی پرسلان برای دیوار استفاده میکنید، شما نیاز به خرید چسب کاشی پودری دارید.
مهم است که اطمینان حاصل کنید که دیوار شما می تواند وزن کاشی و چسب را تحمل کند. در صورت امکان ، ما توصیه می کنیم که کاشی را مستقیماً روی تخته گچ بچینید.

۲- کف

اگرچه میتوان از کاشی به صورت مستقیم در کف سالن استفاده کرد ، اما معمولاً توصیه می کنیم یک لایه از تخته سه لا از سطح دریایی (حداقل ضخامت ۱۵ میلی متر) یا یک صفحه پشتی کاشی در بالا نصب شود. اینها به شما یک سطح قوی تر و باثبات تری برای کاشی کاری روی آن می دهد.
توصیه میشود از چسب کاشی خمیری در کف استفاده نکید، حتی اگر از کاشی های سرامیکی نیز استفاده می کنید – در عوض ، همیشه میوانید با خرید چسب کاشی پودری ، کاشی های خود را به کف با اطمینان کامل بچسبانید.
برای کف های بتنی نیز همیشه باید از چسب کاشی پودری استفاده کنید. به طور کلی پایه های بتنی به حداقل ۶ هفته زمان نیاز دارد.

نگاهی دقیق به چسبهای پودری

برای خرید چسب کاشی پودری باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

رنگ

بیشتر چسب ها به رنگ سفید یا خاکستری هستند. و با توجه به رنگ کاشی و سطح مورد استفادتون باید رنگ چسب را انتخاب کنید.

انعطاف پذیری

حتی در خانه شما ، کاشی کف با ترافیک بالای رفت و آمد و اصطکاک و گرمایش سطح همراه است. یک چسب با انعطاف پذیری مناسب شرایطی را فراهم میکند تا احتمال ترک خوردگی کف جدید شما خیلی کاهش یابد. هرچه چسب قابل تغییر شکل (یا انعطاف پذیر) باشد ، آرامش بیشتری خواهید داشت.

چسب های کاشی پودری دارای درجه S1 یا S2 هستند ،  S2 ( چسب کاشی پرسلان پلاس) میزان انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد. به طور کلی ، چسب S1 ( چسب کاشی نرمال و چسب کاشی پرسلان ) ما برای اکثر برنامه های کاربردی مناسب خواهد بود. در مناطقی که لرزش یا حرکت زیادی دارند ، ممکن است بخواهید از یک چسب دارای درجه S2 برای اطمینان بیشتر استفاده کنید.

زمان تنظیم

چسب های پودری غالباً به عنوان “استاندارد” یا “سریع” طبقه بندی می شوند – این به زمان کار شما برای استفاده از محصول طبقه بندی می کند. هرچه چسب ها سریعتر باشد ، زودتر می توانید پروژه های خود را به اتمام برسانید.
همانطور که از نام این محصول پیداست ، یک چسب تنظیم سریع خیلی سریعتر از یک چسب استاندارد تنظیم می شود. به عنوان مثال ، چسب کاشی قرمز g800  ما ظرف ۳۰ دقیقه خشک میشود. در صورتی که چسب کاشی نرمال ممکن است به ۲ ساعت زمان نیاز داشته باشد.
در بسیاری از موارد ، انتخاب یک چسب سریع منطقی تر است. با این وجود ، بارها دیده شده است که شما ترجیح می دهید از چسب با زمان خشک شدن کندتر استفاده می کنید – به عنوان مثال در هنگام کاشی کاری کف در یک الگوی پیچیده و خارق العاده ، یا در هنگام قرار دادن کاشی های با فرمت بزرگ به یک دیوار و می خواهید از بی عیب و نقص بودن کار اطمینان حاصل کنید.
بنابراین ، برای کاشت در هنگام کاشی کردن کف و بسیاری از دیوارها ، باید از چسب پودری استفاده کنید. انتخاب دقیق چسب به رنگ گروت شما و انعطاف پذیری مطلوب و زمان کار بستگی دارد.
در حالی که ما در مورد موضوع چسب کاشی هستیم ، چند نکته دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بیایید جزئیات بیشتری را بررسی کنیم:

گرمایش در زیر کف

اگر به دنبال نصب و استفاده از پکیج گرمایشی و سرمایشی در کف هستید ، خرید چسب کاشی انعطاف پذیر توصیه میشود. فرآیندهای گرمایشی و سرمایشی باعث ایجاد تنش های قابل توجهی می شوند و یک چسب انعطاف پذیر این مواد را جذب می کند و احتمال ترک خوردگی کاشی های شما را با گذشت زمان به میزان قابل توجه ای کاهش می دهد.
سیستم های گرمایش کف زیرزمینی از کابل های کوچکی تشکیل شده اند که در زیر کف قرار داده شده و سپس روی آن کاشی کاری میشود. با این حال ، ما واقعاً توصیه می کنیم برای پوشاندن کابل ها و تهیه یک سطح کاملاً صاف از کاشی بر روی آنها ، از یک ترکیب خود تراز کننده استفاده کنید – این می تواند یک کابوس باشد که از کابل های الکتریکی در معرض استفاده قرار گیرد!
اگر در یک پروژه حساس زمان هستید ، چسب کاشی پرسلان پومکس فقط در ۴۵ دقیقه چسبانده میشود.

اطلاعات عمومی برای خرید چسب کاشی

وقتی صحبت از تعمیر کاشی ها می شود ، این جمله قدیمی که “عدم آماده سازی سطح زیر آماده سازی برای شکست است” دقیقا درست است. بنابراین قبل از باز کردن اولین کیسه یا وان چسب کاشی ، ضروری است بسترهای شما آماده باشد – یعنی باید سطح زیر کار صاف ، تمیز و صیقل شده باشند.

تخت و صاف

هیچ کس نمی خواهد کف ناهموار را کاشی کند. اگر بیش از ۳ میلی متر انحراف وجود داشته باشد ، توصیه می کنیم برای تهیه یک سطح صاف و مسطح ، یک پالتو از سطح خود را بریزید.
با استفاده از پلاستر خوب (اگر از کاشی های سرامیکی کوچک استفاده می کنید) یا با تخته های پشتی کاشی می توانید دیوارهای ناهموار را تخت کنید.

پاک و خشک کنید

 گرد و غبار می توانند در چسبندگی کاشی اختلال ایجاد کنند و ممکن است راه خود را در ماسه سنگ پیدا کنند ، بنابراین قبل از کاشی کاری مواظب باشید تا سطح تمیز  و خشک باشد.

استحکام و قدرت

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، مهم است که وزن کاشی ها و چسب ها را هنگام کاشی کاری دیوارهای گچ یا گچ در نظر بگیرید. گچ تازه می تواند ۲۰ کیلوگرم در هر متر مربع وزن را تحمل کند ، در حالی که گچ کاری می تواند ۳۲ کیلوگرم در هر متر مربع طول بکشد.
به عنوان یک قاعده کلی ، باید بیش از وزن کاشی ها ۲ تا ۴ کیلوگرم در هر متر مربع برای چسب و ماسه سنگ اجازه دهید. این وزن می تواند متفاوت باشد؛ کاشی های سرامیکی کوچک معمولاً بسیار سبک هستند ، اما کاشی های چینی بزرگتر می توانند بیش از ۲۰ کیلوگرم در هر متر مربع وزن داشته باشند. در صورت امکان ، ما به تخته های پشتی کاشی توصیه می کنیم کاشی های دیواری را بر روی دیوارهای بدون پلاستیک یا بهتر بگوییم. اینها معمولاً بین ۴۰ تا ۶۰ کیلوگرم در هر متر مربع دارند.
لطفا در صورت نیاز به دانستن وزن هر یک از کاشی های ما ، با ما تماس بگیرید.
فرض خواهیم کرد که کف شما به اندازه کافی قوی باشد که وزن کاشی ها را تحمل کند – از این گذشته ، اگر اینگونه نباشند ، نباید روی آنها قدم بزنید!

پوشش کامل بعد از خرید چسب کاشی

بسیار مهم است که بین کاشی ها و زیر لایه شما یک چسب کامل چسب وجود داشته باشد زیرا هر حفره ای می تواند منجر به ترک خوردن کاشی ها شوند.

پخت

همچنین بسیار مهم است که اجازه دهید چسب قبل از راه رفتن روی کاشی های کف جدید خود کاملاً چسبانده شود. در غیر این صورت ، هرگونه فشار ممکن است کاشی را کمی تغییر دهد و شما با یک کف ناهموار تمام شوید. سیستم گرمایشی کف حداقل تا دو هفته پس از کاشی کاری نباید روشن شود که ممکن است ترک خوردگی ایجاد کند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *