پرسلان چه تفاوتی با سرامیک معمولی دارد؟


شما ممکن است فکر کنید که پرسلان بهتر از سرامیک می‌باشد، اما این لزوماً ممکن است اینگونه نباشد! بهترین راه برای گفتن آنچه باید خریداری کنید، کاملاً به آنچه شما قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد. اما بیایید تفاوت این را به شکلی عمیق‌تر بررسی کنیم:

دوام: پرسلان و سرامیک هر دو از خشت و سایر مواد طبیعی ساخته و سپس در یک کوره گرما داده می‌شوند. علی رغم این شباهت‌ها، اما نحوه ایجاد هر یک از آنها می تواند بر دوام‌شان تأثیرگذار باشد. خشتی که خالص‌تر و تصفیه شده‌تر است برای ساخت کاشی پرسلان استفاده می‌شود. هنگامی که در یک کوره گرما داده می‌شود، پرسلان تحت فشار بیشتر و در دمای بالاتر حرارت می‌بیند. به دلیل این فرآیند، پرسلان بسیار متراکم‌تر و سخت‌تر از سرامیک می‌شود.

نصب: حتی اگر هیچ تجربه‌ای در رابطه با کفپوش سرامیکی ندارید، باید بدانید سرامیک شرایط نصب نسبتاً آسانی دارد، اما نصب پرسلان متفاوت و دشوار است. هنگام برش سرامیک شما از اره کاشی استفاده می‌کنید، اما برای برش پرسلان به تیغه الماس احتیاج دارید. برای چسباندن صحیح کاشی‌های پرسلان نیز، باید از ملات نازک اصلاح شده با لاتکس استفاده کنید.

قیمت: این نکته بسیار حائز اهمیت است که کلیه کاشی‌ها در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها در دسترس هستند. این مورد همچنین به برند، اندازه و شرکت تولیدکننده نیز بستگی دارد. با این حال، کاشی پرسلان به دلیل دادابودن مشخصات خاص و متفاوت اغلب کمی گران‌تر از سرامیک است.

مقاومت در برابر لکه: سرامیک متخلخل‌تر از کاشی پرسلان است، بنابراین ممکن است لکه به خود بگیرد. اگر این یک نگرانی مهم برای شما است، باید استفاده از سرامیک در مناطقی که ترافیک سنگین وجود دارد یا احتمال بروز لکه‌گیری هست محدود شود. پرسلان به دلیل تخلخل کمتر، در برابر لکه‌ها مقاوم‌تر است.

نحوه نصب سرامیک پرسلان در کف

نحوه نصب سرامیک پرسلان در کف

نصب سرامیک پرسلان برای کف ساختمان به دو شیوه انجام می‌شود:

۱– استفاده از چسباین چسب که نوعی پودری (مگاپوکسی و K-900) است بر پایه سیمان تولید می‌شود. این پودر را نخست در آب مخلوط کرده و سپس با استفاده ماله چسب ایجاد شده را در سرتاسر کف پخش و اقدام به نصب کاشی‌ها می‌کنند.

۲- استفاده از اسکوپ و سیمان: این روشی خشک (بدون ملات) برای نصب کاشی‌های پرسلان است. برای این روش نیاز به تجهیزات ویژه می‌باشد. از اسکوب به عنوان گیره مکانیکی برای جداسازی کاشی ها و ایجاد فضا جهت ریختن دوغاب استفاده می‌شود. در این روش پس نخست نصب اسکوب و پسس ریختن دوغاب سیمانی انجام می‌گیرید.

کلام آخر

هنگامی که صحبت نصب پوشش نهایی دیوار یا کف می‌رسد، هم سرامیک و هم کاشی پرسلان به ذهن متبادر می‌شوند. با نصب و مراقبت مناسب در طول زمان استفاده، هر دو این مصالح می‌توانند سال‌های متمادی زیبایی را به خانه شما بیافزایند. هر دو نوع مصالح در سبک‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی به فروش می‌رسند، بنابراین می‌توان مطابق علاقه شخصی و سبک فضای داخلی هر یک را خریداری کرد.

اگر می‌خواهید به دنبال کاشی ارزن‌تر که شرایط نصب آسان داشته و تمیز کردن و نگهداری‌اش نیز ساده باشد، سرامیک را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که ارزان‌تر همیشه بهتر نیست.

قبل از خرید کاشی، قیمت و کیفیت کلی را در نظر بگیرید تا از داشتن محصولی بادوام اطمینان حاصل کنید. اگر به دنبال محصولی بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه هستید و می خواهید از کاشی خود در هر فضای موجود در خانه استفاده کنید، نمی‌توانید به پرسلان نه بگویید! این کاشی ممکن است گران‌تر و نصب آن دشوارتر باشد، اما کیفیت و دوام بالایی دارد.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *